اعزام کارشناس حضوری
یکی از وظایف پشتیبان شبکه، بازدید از سخت افزار کامپیوتر و سرور و تجهیزات شبکه است. این بازدید با توجه به بزرگی شبکه و نیازهای مشتری متفاوت است. در بسیاری از شبکهها تا زمانی که مشکلات سخت افزاری بروز نکند، نیاز به مراجعه حضوری کارشناس یا تکنسین شبکه نیست، زیرا از طریق اینترنت عملکرد شبکه و سخت افزار مانیتور میشود و پشتیبانی کاربران شبکه در خصوص مشکل قطعی شبکه و مشکلات نرم افزاری از راه دور و تلفنی انجام میشود.
اما در مواردی که پشتیبانی تلفنی خدمات شبکه چاره ساز نباشد با اعزام کارشناس شبکه به محل، مشتری و بازدید شبکه رفع عیب انجام میشود. سرعت اعزام کارشناس شبکه کامپیوتر برای مشتری مهم است، زیرا در اکثر موارد کاربر یا مجموعهای از کاربران شبکه نمیتوانند از سیستمهای خود استفاده کنند و فعالیت شرکت را مختل میکند. اینجا همان نقطهای است که شرکتها از قبل باید فکر آن را کرده باشند و با یک کارشناس شبکه کار یا شرکت شبکه کار قرارداد تعمیر نگهداری یا قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه کامپیوتری داشته باشند تا با مراجعه حضوری پشتیبان شبکه، مشکل شبکه را بررسی و حل کنند.
تماس با متخصصان ماوظایف تکنسین شبکه در بازدید حضوری شبکه
-
- بازدید از شبکه، اتصالات و کابلهای کامپیوتر و اتصالات سرور
- بازدید از سیستمهای همه کاربران و رفع مشکات موجود و ثبت گزارش کار
- عیبیابیهای کوچک در هر سیستم کلاینت و سرور
- رعایت نظم کاری در بررسی شبکه
- رفع مشکلات نرم افزاری و بازدید سخت افزار سرور و دستگاههای جانبی
- همراه داشتن بسته نرم افزار کاربردی و ابزار شبکه برای رفع عیب موردی شبکه و اتصالات کابلی
- چک کردن وضعیت سرمایش اتاق سرور و نظافت رک و محیط اتاق سرور
- حفاظت از اطلاعات شبکه